Talarkväll med Tove Lifvendahl hos Svenska Dagbladet

Den 23 mars klockan 17.30 bjuder Moderaterna på Kungsholmen och Essingen in till medlemsmöte på Svenska Dagbladets redaktion, Västra Järnvägsgatan 21, med politiske chefredaktören Tove Lifvendahl. Anmälan via Facebook eller till utbpakungsholmen@moderat.se

Tove Lifvendahl är en av Sveriges mest intressanta och respekterade politiska tänkare. Sedan valet i september har hon varit en tydlig röst för Moderat förnyelse och pekade redan på valnatten ut försvaret och integrationen som de främsta områden med störst behov för den nya partiledningen att utveckla politiskt.Tove syns, förutom på SvD:s ledarsida som tidningens politiske chefredaktör bl.a. i SVT:s nyhetspanel och har tidigare bland mycket annat varit ordförande för MUF, kommunikationschef på Svenskt Näringsliv och Senior Fellow på tankesmedjan FORES. Hon kommer att tala för oss om det politiska läget i Sverige just nu och hennes syn på hur Moderaterna behöver utveckla sin politik under de kommande åren.

Styrelserna för S:t Göransmoderaterna, Kungsholmsmoderaterna och Essingemoderaterna är glada att kunna bjuda in till ett besök på Svenska Dagbladets redaktion där Tove kommer att tala för oss. SvD har varit vänliga att meddela att de också bjuder på en smörgås till våra besökare!

När: 23 mars kl 17.30-18.30
Var: Västra Järnvägsgatan 21
Anmälan: Senast 21 mars via utbpakungsholmen@moderat.se eller via Facebook https://www.facebook.com/events/357178251135459/

Varmt välkommen!